FOODBOOK #3

 


Cześć! Jak zdrówko? Jak tam realizacja planów w kolejnym tygodniu? Pogoda coraz bardziej zaczyna nas rozpieszczać, więc automatycznie zyskujemy więcej motywacji do dalszego działania :) . Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam pierwsze słoneczka, gdy już w powietrzu unosi się zapach nadchodzącej wiosny. Czuję się lepiej i dzięki temu jestem bardziej produktywna. 

A w dzisiejszym poście co Was czeka? Kolejny foodbook, który chyba uzyska miano mojego najlepszego do tej pory. Znalazłam meega prosty przepis na przepyszny fit bigosik. Robiłam go już raz z kiszonej kapusty, ale był dla mnie zbyt kwaśny. Wczoraj zrobiłam go z młodej i... JEST O WIELE LEPSZY!

BAZĄ DO DWÓCH DAŃ BĘDZIE PO PROSTU DOMOWY ROSOŁEK. Wiadomo, ograniczmy tłuszcze, dodając mniej skór z udek z kurczaka i zredukujmy obecność kostek rosołowych do Waszego minimum.

ŚNIADANIE


kanapeczki z pasztetem domowej roboty
SKŁADNIKI: ugotowane mięso z kurczaka (z rosołku); wszystkie warzywa, które także znalazły się w rosole (marchew, pietruszka, seler), płatki owsiane, jajko, przyprawy.
WYKONANIE: mięsko czyścimy (odrzucamy wszystkie kości, żyłki i w ogóle rzeczy 'ble'); Następnie blendujemy wszystkie składniki razem. Płatków owsianych dodajesz tyle ile uważasz. Ważne, by masa nie była zbyt gęsta i nie była zbyt rzadka. Przyprawiasz ulubionymi przyprawami (u mnie to: sól, pieprz, kmin rzymski, papryka słodka wędzona i zioła prowansalskie). Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180stopni przez około godziny. Ostudzamy i smiało możemy zajadać go nawet na sucho, bez warzyw na kromce chleba. U mnie jednak dodatek w postaci sałaty i pomidora nie zaszkodzi :)


OBIAD


zupa ogórkowa z kanapeczkami.
SKŁADNIKI: Baza: rosół; 3 ziemniaczki, kilka ogórków kiszonych (w zależności jaki stopień 'ogórka' odpowiada Ci w zupie).
WYKONANIE: Przepis jest banalnie prosty. Do rosołu dodajemy starte ogórki razem z pokrojonymi w kostkę ziemniakami. Czekamy aż warzywo zmięknie i TYLE!. Ja już przypraw nie dodawałam, bo po prostu nie było sensu. 
Do zupki świetnie sprawdzą się kanapeczki (u mnie ser zółty + szynka).


KOLACJA


fit bigos z ziemniakiami.
SKŁADNIKI: pół główki młodej kapusty; marchewka; cebula; czosnek; dwie nieduże piersi z kurczaka; passata pomidorowa; przyprawy (liść laurowy, ziele angielskie, przyprawa do bigosu, przyprawa do kurczaka, pieprz i sól)
WYKONANIE: Kapustkę kroimi w paski. Gotujemy wraz z liściem laurowym i zielem angielskim aż do miękkości.  W między czasie dodajemy pokrojoną w piórka cebulkę i smażymy na patelni razem z czosnkiem. Dodajemy do kapusty. Następnie smażymy również kurczaka, by nabrał tej chrupkości (przyprawiając go wcześniej przyprawą do kurczaka). Gdy kapusta zmięknie, dodajemy go razem do niej. Przy końcu gotowania, gdy mięsko zacznie nam się lekko 'rozpadać' wlewamy passaty (tyle ile uważasz). Na końcu jeszcze przyprawy i gotowe :). Danie warto podawać z ugotowanymi ziemniakami.

Komentarze

  1. Śniadanko przepyszne :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bigos kocham w każdej postaci, nie musisz namawiać dwa razy! Wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha noo tez mam ten problem, ze bigosik musi zagoscic czesciej niz rzadziej XD

      Usuń
  3. Jestem wegetarianką, ale takie domowe jedzonko dla mięsożercó, których mam w rodzinie super :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, moze zrobie sobie tez taki dzien wegetarianski i zamieszcze foodbooka o tej tematyce ;) tylko musialabym bardziej zglebic sie w tajniki wegetarianizmu, bo szczerze mowiac nie mam o tym pojecia 😩😩😩

      Usuń
  4. Apetycznie u Ciebie, idę coś zjeść w końcu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobiłaś ochoty na ogórkową i bigos :D Chyba sobie w weekend ugotuję gar takiego domowego, pachnącego bigosiku ;) Ja mam ostatnio bardzo intensywny i pracowity czas, ale w tym tygodniu zamierzam trochę zluzować i naładować nieco baterie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami warto jest zrobic sobie kilku dniowy reset :D jestem zwolenniczka takich metod 😁 raz w miesiacu, robie sobie 3/4 dniowy reset, czyszcze glowe i pozniej jestem bardziej produktywna 😁

      Usuń
  6. Alw mi narobiłaś ochory. Jakie pyszne zdjecia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko bardzo smaczne, polecam i zachecam do wykonania 😍😃😃

      Usuń
  7. Bardzo lubię takie domowe jedzenie : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Same pyszności! (Zapomniałaś wspomnieć o marchewce do zupy ogórkowej :D, ale spoko - uśmiecha się na pierwszym planie ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aj no nie dodalam jej, bo byla juz w rosole :D znaczy zostawilam jakies resztki do ogorkowej, zeby nie byla z samymi ogorkami 😃😃

      Usuń
  9. Taki bigosik chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie kanapeczki z chęcią bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten pasztet zagosci u mnie chyba na dluzej 😁

      Usuń
  11. Poproszę jedzonko zapakować i wysłać do Wejherowa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko moze byc troche zimne, ale sobie odgrzejesz 😃😃😃😄😄😄

      Usuń
  12. bigos... mniam! biorę przykład i w koncu musze zacznę gotować tak pieknie jak Ty! https://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię pasztet! :D Świetny na kanapki. Zwłaszcza z jakimś ogóreczkiem :D Wszystko wygląda smacznie.
    Co do pierwszych słonecznych dni to ja także czuję się wypełniona lepszą energią :) Uwielbiam jak po zimie, wszystko się budzi do życia. Jakoś tak bardziej docenia się każdy promień słońca :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DOKLADNIE! w ogole docenia sie wiele rzeczy 😁 my sami jestesmy tez na swoj sposob pobudzeni i bardziej zmotywowani :D uwielbiam ta pore roku 😄

      Usuń
  14. wszystko pysznie wygląda:) jadłabym chętnie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko proste i nie wymagajace az takiego duzego wkladu na przygotowanie :P

      Usuń
    2. mam ślinotok do monitora:D

      Usuń
  15. Ale się głodna zrobiłam! Bardzo tu apetycznie 😍

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak apetycznie, chętnie zjadłabym taki domowy pasztet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest bardzo prosty w wykonaniu, takze polecam 😊

      Usuń
  17. Też wraz z nadejściem wiosny jestem bardziej produktywna i mam o wiele więcej chęci do wszystkiego.
    Rozbawiło mnie to "ble", haha, sama tak mówię :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniamm jak smakowicie dziś u Ciebie :)) Zjadłabym taki domowy pasztet, bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Apetycznie :) Wszystko bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bigos z ziemniakami - pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny przepis. Wszystko wygląda apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis na pasztet do mnie przemówił:D Zapisałam sobie przepis!

    OdpowiedzUsuń
  23. Same pyszności :) pracuję nad własnym foodbookiem na bloga, ale coś się nie mogę do tego zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Aż mi się zachciało zupy ogórkowej :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Taki domowy pasztet chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ojeju, ale bym zjadła bigos w takim wydaniu! Ciekawe pomysły!
    Buziaki, mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  27. dzieki za przepis na bigos chodzi za mna!

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię takie kanapeczki ❤

    OdpowiedzUsuń
  29. Z wielką chęcią zjadłabym bigosu! :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  30. Kusisz takimi pysznościami, aż zrobiłam się znów głodna :P

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo smaczne jedzonko.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam tradycyjny bigos i z chęcią bym spróbowała tego :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Też uwielbiam pierwsze promyki słońca. :)
    A kanapeczki z domowym pasztetem wyglądają tak smacznie, że aż mi burczy w brzuchu. :D :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo smaczne i ciekawe dania :)
    Każde z ogromną przyjemnością bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zupę ogórkową chętnie bym zjadła, ale za kanapkami akurat nie przepadam, a na połączenie zupa + kanapki chyba nigdy bym nie wpadła hah :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Aż się głodna zrobiłam, chociaż za ogórkową to raczej nie przepadam :P Ale te kanapeczki wyglądają naprawdę zachęcająco.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Pasztet domowej roboty i bigos skradły moje serce <3

    OdpowiedzUsuń
  38. pasztecik mi chodzi po glowie

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam domowy pasztet i bigosik :)
    Mniam mniam pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Znajdziesz mnie tutaj