foodbook #2


Dzień dobry Młodzieży! Jak tam minął weekend? U mnie całkiem znośnie. Walentynki także miałam bardzo udane. Ze wzgledu na to, że mieszkam ze znajomymi, nasi mężczyźni urządzili nam małą ucztę :). Czułam się jak w prawdziwej restauracji... Szczerze mówiąc, bardzo jestem dumna z mojego P. , że tak pięknie się zaangażował. Takich przeuroczych prezentów chciałabym częściej :)
____________________________

No, ale musimy przejść do tematu dzisiejszego posta, jakim jest FOODBOOK!. Tak, to właśnie znowu przychodzę do Was z moimi skarbami jedzeniowymi :) . Będzie bez zdjęcia obiadu, bo najzwyczajniej ZAPOMNIAŁAM GO ZROBIĆ. Ach, tak to jest, gdy jest się głodnym.. No, ale cóż. ZACZYNAMY!
____________________________

ŚNIADANIE:




Przepyszne placuszki z jabłkami: SKŁADNIKI 1 jabłko, 1 jajko, 3 łyżki ulubionej mąki (u mnie była to mąka kukurydziana) plus 3 łyżki płatków owsianych, cynamon.
Połowe jabłka ścieramy do miski. Dodajemy jajko, mąkę i płatki. Mieszamy, wrzucamy na patelnię, formując małe placuszki (mniejsze są lepsze ze względu na to, że później lepiej jest nam to wszystko przewrócić). Drugą połowę jabłka kroimi w kawałki. Podsmażamy na odzielnej patelni wraz z odrobiną wody i cynamonem. Placuszki podajemy wraz z 'dipem' (nie wiem jak to nazwać).


OBIAD:



Kasza z fasolą i szpinakiem: SKŁADNIKI: kasza gryczana, szpinak, puszka fasoli białej, 1 cebula, dwa ząbki czosnku, śmietana, ulubione przyprawy.
Kasze gotujemy. Na patelnię wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę z czosnkiem. Podsmażamy do lekkiego zarumienienia się warzyw. Następnie do smażonej cebulki dodajemy szpinak wraz z fasolą. Na koniec łączymy wszystko z kaszą gryczaną, dodając odpowiednią dla Was ilość śmietany (u mnie na cały woreczek były to 4 łyżki stołowe). Przyprawiamy solą i pieprzem i JEDNOGARNKOWE danie jest gotowe :).

no i KOLACJA:


Budyniowy biszkopcik: SKŁADNIKI: 1.5szkl mleka (u mnie bylo to 0.5%), połowa budyniu śmietankowego, odrobina ksylitolu, 2 jajka, białko o ulubionym smaku, mąka pszenna, proszek do pieczenia
Na początek robimy biszkopcik: jajka oddzielić od białek i żółtek. Białka, wiadomo - ubić z ksylitolem na sztywną masę. Następnie dodajemy 2 łyżki mąki pszennej razem z białkiem o ulubionym smaku, odorbiną proszku do pieczenia no i żółtka. Wszystko mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Wrzucamy na rozgrzaną patelnię i smażymy na małym ogniu pod przykryciem. Gdy uznamy, że biszkopcik już jest przypieczony z jednej strony, obracamy go. Odstawiamy do ostygnięcia.  
W tym czasie zabieramy się za budyń. Gotujemy 1szkl mleka. Do pozostałej ilości wsypujemy pół opakowania budyniu. Rozrabiamy, wlewamy no i mieszamy aż budyń zgęstnieje. 
Przystępujemy do nakładania. Biszkopt w moim przypadku został przekrojony na pół. Jedną połówkę umieściłam na spodzie, drugą ulukowałam pomiędzy budyniem. Na górę starłam swoją ulubioną czekoladę (2 kostki), ale ten zabieg jest opcjonalny :D.

____________________________

No więc tak w ten sposób przedstawia się mój dzień jedzenia. Może powiecie, że mało, ale ja jestem zwolenniczką objętościowych dań. Wolę jeść rzadziej a treściwiej niż po garstce i częściej. Poza tym nie mam troszeczkę czasu na np. pięć posiłków dzieńnie... 

Jak Wam się podoba mój foodbook? 
Całuje <3 

Komentarze

  1. Poza kaszą gryczaną, bardzo ciekawy foodbook.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem :D ja za kasza gryczana przepadam ! :)

      Usuń
  2. Taki Budyniowy biszkopcik bym chętnie zjadłą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten budyniowy biszkopcik wygląda super - ale mi narobiłaś smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale zrobiłaś mi smaka na te placuszki! Wyglądają naprawdę świetnie, więc przepis na pewno wypróbuję!

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. no myślę, że mogłabym taki jadłospis wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko z tego foodbook'a chętnie bym spróbowała! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności :) w szczególności śniadanie 😛

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż ślinka mi cieknie :D Uwielbiam placuszki z jabłkami, a dodatek kaszy gryczanej sprawia, że każde danie lepiej mi smakuje :) Deser również bym przekąsiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja za kasza gryczana szaleje :D nawet z sama smietana zjem w mgnieniu oka :D

      Usuń
  10. Kolację z kaszą gryczaną muszę zrobić, narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki jabłkowe wyglądają naprawdę ciekawie - nie są skomplikowane i pewnie dobrze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozwiazania prosto, szybko i PYSZNIE to moje ulubione :D a placuszki z jablkami takie sa ;p

      Usuń
  12. Kurczę, głodna się zrobiłam :D Zazdroszczę Walentynek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Placuszki na śniadanko chętnie wypróbuję :) Budyniowy biszkopcik - ślinka cieknie :) A kasze gryczaną bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy ten biszkopcik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten budyniowy biszkopcik koniecznie muszę sobie zrobić. Wygląda maga smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak się na to patrzy to aż ślinka cieknie :D Koniecznie muszę wypróbować przepis na ten budyniowy biszkopcik, bo wygląda rewelacyjnie, ciekawa jestem jak takie cudo smakuje :)

    Pozdrawiam, Melka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest bardzo smaczne :D wyprobowane i przeze mnie robione bardzo czresto ;p

      Usuń
  17. O nie... ale się głodna zrobiłam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Placuszki i budyniowy biszkopcik chętnie bym zjadła :) pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gdybym Ja chciała zorganizować taki wpis to zapewne nie pojawiłyby się zdjęcia kolacji, która po treningu znika w mgnieniu oka! :D
    Bardzo oryginalny post, z wielką przyjemnością "pochłaniałam" jego treści.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaa :D no po treningu to wszystko znika w mgnieniu oka :D

      Usuń
  20. Taką kolację to z chęcią bym zjadła!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Can I be invited next time? 😋 This cake is looking so so good!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystko wygląda przepysznie! :))
    Pozdrawiam, Werka

    OdpowiedzUsuń
  23. Tą kolacją to mnie kupiłaś, muszę koniecznie wypróbować ten przepis <3 nic tylko zazdrościć ci takiego mężczyzny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sobie sama zazdroszcze takiego mezczyzny ;p pozdrawiam!

      Usuń
  24. Dla mnie wszystko by smakowało, jednak z tego szpinaku to bym zrezygnowała. Budyniowy biszkopcik zachęca, aby samemu zrobić. Będę wpadać częściej, bo dołączam do grona Twoich obserwatorów.

    Pozdrawiam i życzę pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wszystko wygląda apetycznie. Najbardziej jednak zjadłabym placuszki z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Myślę, że mogłoby mi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet mojemu chlopakowi smakowaly. a on nie jest zwolennikiem fit jedzenia 😊☺️

      Usuń
  27. Estou seguindo o seu blog.
    Acho você e ele muito bonitos.
    Um beijo. Siga o meu blog também.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Znajdziesz mnie tutaj